Home ДФС інформує
PDF Друк e-mail

 І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Понад 1,3 млрд. грн. єдиного податку сплачено до місцевого бюджету

В ГУ ДФС у Харківській області повідомляють,що за січень – липень 2018 року до місцевого бюджету надійшло 1362,7 млн.грн. єдиного податку, що на 275,4 млн.грн. більше ніж за аналогічний період минулого року.

При цьому від фізичних осіб підприємців перераховано 993,1 млн.грн. єдиного податку. Це майже на 200 млн.грн. більше в порівнянні з надходженнями за січень-липень 2017 року.

Слід відмітити, що фізичні особи - підприємці, які обрали 3 групу, сплатили до бюджету 862,7 млн.грн. єдиного податку,  другу – 113,8 млн.грн., першу – 16,6 млн.грн.

Показовим є той факт, що за обсягом надходжень Харківська область зайняла друге місце серед регіонів України. Всього по всій країні фізичними особами – підприємцями сплачено понад 11,2 млрд.грн. єдиного податку. Питома вага надходжень Харківської області – 8,8 відсотків.

 

Харківські митники припинили спробу переміщення грошей та «травички»

Напередодні у пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники за інформацією УСБУ в Харківській області завадили переміщенню через кордон України великої суми грошових коштів.

Громадянин України разом з дружиною та сином прямували до Росії пішою ходою та заявили про відсутність предметів заборонених або обмежених до переміщення. Але в ході подальшого митного контролю було встановлено, що кожен з них приховує грошові кошти у кишенях пасків, застібнутих на тілі. Разом родина намагалась перемістити через кордон 3 мільйони 185 тисяч рублів.

Крім того, сьогодні вранці при митному контролі автобуса «Дніпро-Москва» серед особистих речей громадянина України було виявлено 2 пакунки з марихуаною загальною вагою 600 грам.

Відносно правопорушників складено протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Де можна дізнатися про рахунки для сплати податків

Лозівська ОДПІ нагадує, що банківські реквізити для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, митних та інших платежів до бюджету визначаються Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) і повідомляються територіальному органу ДФС, а тому для їх отримання платнику податків необхідно звернутись до ОДПІ або місцем здійснення діяльності.

Крім того, інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднена на офіційному веб-порталі суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області у розділі «Бюджетні рахунки» , або за тел. 7-04-05 та 5-12-07.

Водночас платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.


До уваги громадян! Зміни щодо оподаткування доходів фізичних осіб

28.07.2018 набрав чинності Закон України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі - Закон № 2477-VIII), згідно з якими:

до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом (п.п. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);

платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно - технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Кодексу).

 

Оновлено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік

ДФС  України оновила план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018рік. Так, станом на 25.07.2018 року  актуальним є:

- Розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб» та Розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування (липень 2018 року) 16.07.2018.

- Розділ ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – фізичних осіб» з урахуванням коригування (липень 2018 року) 25.07.2018.

- Розділ ІV плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування (квітень 2018 року) 18.04.2018.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html

 

Цікаве роз'яснення від Держпраці

Штраф за порушення порядку виплати зарплати може бути в розмірі однієї (3723 грн) або трьох мінімальних зарплат (11 169 грн). Але аж ніяк не 30 мінімальних зарплат (111 690 грн) за кожного працівника. Таку позицію озвучила Держпраці у листі від 26.07.2018 р. №5892/4/4.3-ДП-18.

 

"Електронний чек" – новий пілотний проект ДФС

ДФС інформує, що було впровадженно пілотний проект електронної системи – «Електронний чек». Ця новація має привести до якісно нових перетворень у ланці «підприємець - споживач».

Сутність новітньої моделі полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій в сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (РРО).

Програма «Електронний чек» має ряд суттєвих переваг:

система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп’ютер, планшет чи смартфон;

вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

має найвищий ступінь захисту і працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень.

Крім того, застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат, а відтак, друкувати паперові чеки.

Таким чином, фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету (електронного сервісу ДФС, розміщеного на офіційному веб-сайті контролюючого органу). Система «Електронний чек» - не тільки зручна і економна для підприємців, але й дозволить підвищити ефективність контролю за розрахунковими операціями та оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, а також зменшить обсяги тіньового обігу товарів, в т. ч. підакцизних.

З презентаційними матеріалами щодо застосування новітніх моделей для РРО, можна ознайомитись на офіційному сайті ДФС http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/340447.html.

 

Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів

Повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) за формою № 11-ОПП було оновлено. Сталося це завдяки наказу Мінфіну від 27.06.2018 р. № 589, який вніс зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.

Форма № 11-ОПП використовується для інформування контролюючим органом за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, яке надсилається контролюючому органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання).

За формою № 1-РПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" контролюючі органи вносять відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб. Відповідною позицією доповнили форму № 1-РПП. При поданні заяви за формою № 1-РПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" заповнюються дані про контролюючий орган, код ЄДРПОУ, повне найменування та головного бухгалтера постійного представництва нерезидента в Україні.

За заявою за формою № 1-ОПП, або за формою № 1-РПП із позначкою "Зміна місцезнаходження, пов'язана із зміною адміністративного району, або включення/невключення до Реєстру ВПП", або за формою № 5-ОПП із позначкою "Зміна місця проживання, пов'язана із зміною адміністративного району", поданої платником податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням, здійснюватиметься процедура переведення платника податків.

Підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення, або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.

 

В Електронному кабінеті реалізовано автозаповнення додатка 5 до декларації з ПДВ

ДФС реалізовано автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі даних ЄРПН в Електронному кабінеті.

Для автозаповнення додатка 5 необхідно при створенні документа звітності в приватній частині Електронного кабінету у верхній панелі навігації обрати пункт «додатково/заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані відповідних таблиць Розділів І та ІІ.

Зазначений сервіс працює в тестовому режимі, проводяться роботи щодо створення сервісу автозаповнення додатків 1 (Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)) та 6 (Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів) до податкової декларації з ПДВ.

 

ДФС про заокруглення у фіскальних чеках сум реалізованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів

Для запобігання порушенню СГ норм ПКУ та Закону № 481 щодо застосування мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на алкогольні напої та максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби контролери в ІПК від 02.08.2018 р. № 3395/6/99-99-14-05-01-15/ІПК порекомендували платникам податків:

СГ - продавцям алкогольних напоїв при заокругленні загальних сум враховувати вимоги постанови КМУ "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" від 30.11.2008 р. № 957;

СГ роздрібної торгівлі при продажу тютюнових виробів враховувати вимоги пп. 14.1.106 ПКУ, а саме: продаж СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

 

Сервіс «Пульс» завжди на зв’язку

Лозівська ОДПІ інформує, що сервіс ДФС України «Пульс» − ефективний інструмент боротьби з корупцією, що сприяє вирішенню проблем, які виникають у процесі звернень суб’єктів господарювання та громадян до органів ДФС з податкових та митних питань.

Запровадження сервісу «Пульс» − це великий крок у напряму зростання довіри до фіскальної служби, підвищення якості обслуговування платників податків.

Нагадуємо, що громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС за телефоном «гарячої лінії» ДФС України: 0-800-501-007  (напрямок  «4»).


ІІ. Інформація для бухгалтерів

Продаж земельної ділянки між юридичною та фізичною особами. Хто має подати форму № 1ДФ?

Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого (рухомого) майна регулюється статтями 172, 173 ПКУ.

Згідно з п. 172.4 та п. 173.4 ПКУ нотаріус щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про проведені операції з продажу (обміну) об’єктів нерухомості тільки між фізичними особами та про посвідчені договори купівлі-продажу (міни) рухомого майна.

Якщо стороною договору купівлі-продажу об’єкта нерухомого, рухомого майна є юридична особа чи фізична особа — підприємець, то така особа є податковим агентом платника податку щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих платником податку від такого продажу (обміну), тобто зобов’язана виконати всі визначені розділом IV ПКУ функції податкового агента (п. 172.7 та п. 173.3 ПКУ).

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровад­ження інших форм звітності з зазначених питань не допускається (пп. «б» п. 176.2 ПКУ).

Отже, у разі якщо стороною договору купівлі-продажу об’єкта нерухомого майна є юридична особа, то вона має виконати функції податкового агента, зокрема у частині подання форми № 1ДФ.

Відображення приватними нотаріусами інформації про проведені операції з продажу (обміну) об’єктів нерухомості здійснюється у випадку, коли сторонами відповідного договору є фізичні особи.

Розділом IV Порядку № 4 передбачено проведення коригування у разі допущення помилки при заповненні форми № 1ДФ: необхідно подати уточнюючу форму на підставі інформації з попередньо поданої форми, яка має містити дані лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.

У разі якщо приватним нотаріусом у формі № 1ДФ було проведено операцію купівлі-продажу між юридичною та фізичною особами, він має виправити помилково відображену суму шляхом подання уточнюючої форми № 1ДФ.

Подання уточнюючої форми.

Як зазначалося вище, для виправлення помилки необхідно подати уточнюючу форму № 1ДФ, яка подається за звітний період, в якому було проведено таку операцію.

Приватному нотаріусу необхідно зазначити в цій уточнюючій формі лише ті дані, які потрібно відкоригувати, та вилучити зайві дані щодо фізичної особи.

Отже, для виключення помилкових даних потрібно повністю запов­нити всі рядки попередньо внесеної інформації, яку треба відкоригувати, та у графі 9 розділу І форми № 1ДФ зазначити «1» — на вик­лючення рядка. Тобто необхідно зайву інформацію за уточнюючий період (квартал) видалити.

Також потрібно провести коригування у рядку «Військовий збір» розділу ІІ форми № 1ДФ. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір — виключення****» цього розділу потрібно повторити всі графи помилкового рядка.

 

Які наслідки з податку на прибуток та ПДВ очікують у разі списання «товарної» дебіторської заборгованості за перерахованим авансом?

Що є безнадійною дебіторською заборгованістю? Як її списання впливає на оподаткування податком на прибуток та ПДВ? Які податкові різниці виникнуть та чи потрібно коригувати податковий кредит? На ці питання ДФС відповіла в індивідуальній консультації від 23.07.2018 р. №3236/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

Як платнику єдиного податку відобразити у декларації повернення коштів у зв’язку з розірванням договору?

Згідно з пунктами 296.3 та 296.7 ПКУ платники єдиного податку третьої групи — юридичні особи складають податкову декларацію платника єдиного податку (далі — декларація) наростаючим підсумком та подають до контролюючого органу у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Форму декларації затверджено наказом № 578.

Об’єктом оподаткування для юридичної особи, яка сплачує єдиний податок, згідно з п. 2 п. 292.1 ПКУ вважається будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 цієї статті.

Для платників єдиного податку третьої групи (юридичних осіб) дохід визначається на підставі даних обліку (спрощеного бухгалтерського обліку) (п. 292.13, пп. 296.1.3 ПКУ), який здійснюється згідно з НПБО та/або іншими нормативно-правовими актами з питань бухгалтерського обліку.

Водночас до суми доходу не включаються суми коштів, що повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (ч. 5 п. 292.11 ПКУ).

Отже, якщо підприємство внаслідок розір­вання договору здійснює повернення коштів, отриманих у минулих податкових періодах, то воно має право на врахування цієї суми при визначенні оподатковуваного доходу у податковому періоді, в якому таке повернення відбулося.

У такому разі у декларації за податковий (звітний) період, у якому відбулося повернення коштів, слід зазначити дохід з урахуванням поверненої суми і відповідно визначити суму податкового зобов’язання, що підлягає сплаті за звітний період.

 

Списано кредит до закінчення терміну позовної давності: що з доходом «спрощенця»

Зобов’язання припиняється внаслідок звільнення (прощення боргу) кредитором боржника від його обов’язків, якщо це не порушує прав третіх осіб щодо майна кредитора (ст. 605 ЦКУ).

Відповідно до п. 292.13 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до ст. 296 ПКУ.

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи) використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пп. 44.2, 44.3 ст. 44 ПКУ (п. п. 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Згідно з п. 11 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов’язання», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 №20 (далі – П(с)БО 11), поточні зобов’язання включають, зокрема, короткострокові кредити банків.

Зобов’язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення. Якщо на дату балансу раніше визнане зобов’язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду (п. 5 П(с)БО 11).

Отже, сума кредиту списана (прощена) кредитором до закінчення строку позовної давності є кредиторською заборгованістю яка включається до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи.

 

Яка відповідальність передбачена за продаж алкогольних напоїв на розлив СГ, які не мають права здійснювати таку діяльність?

Типова ситуація: «магазин – бар» підприємця у сільській місцевості. Алкогольні напої і пиво вроздріб та на розлив. В даному випадку СГ потрібно мати відповідні діючі коди КВЕД на торгівлю алкогольними напоями у магазині (а це «роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах… напоями та тютюновими виробами») та у барі (ресторанне господарство, обслуговування напоями тощо).

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки СГ громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус СГ громадського харчування, СГ з універсальним асортиментом товарів. Згідно зі ст.17 Закону №481 застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень та ліцензія анулюється.

 

Чи застосовуються штрафні санкції до СГ, які на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями здійснюють торгівлю виключно пивом в кіосках, палатках, павільйонах, приміщеннях контейнерного типу тощо (без обмеження площі)?

Торгівля пивом у невизначених місцях – ще одне типове порушення.

Звертаємо увагу: забороняється продаж пива з лотків, розкладок, стендів, у палатках та інших пунктах продажу товарів, які розташовані поза торговими приміщеннями (будівлями) та не обладнані РРО.

За продаж алкогольних напоїв у невизначених для цього місцях застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень та ліцензія анулюється.

Нагадуємо, пиво як і інші алкогольні напої слід продавати у приміщеннях або будівлях (об’єктах (закладах) ресторанного господарства, магазинах, павільйонах, кіосках тощо), хоча і без обмеження площі. Кожне таке місце повинно бути обладнане РРО.

 

Яка передбачена відповідальність до СГ, якщо при перевірці виявлено, що реалізація алкогольних напоїв здійснюється на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі у місці торгівлі, площа якого є меншою 20 кв. метрів?

Ще одне порушення – ліцензію підприємець брав для торгівлі пивом, а в продажу на місці торгівлі є також інші алкогольні напої. У разі здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями у місці торгівлі площа якого є меншою 20 кв. м. застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень та ліцензія на роздрібну торгівлю анулюється відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

 

Яка передбачена відповідальність за реалізацію алкогольних напоїв, на придбання яких відсутні супровідні документи (видаткові та товарно- транспортні накладні)?

До СГ, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (не менше 170 грн.). Втім вказані вимоги не поширюються на ФОП – платників єдиного податку, які не зареєстровані платниками ПДВ (ст.20 Закону №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»). Підставою для списання продукції у відправника та оприбуткування її у одержувача є накладні та товарно-транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення записів до облікових бухгалтерських регістрів.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

За незабезпечення вказаних вимог та незбереження протягом установлених Кодексом строків їх зберігання та/або ненадання платником оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Кодексом накладається штраф в розмірі 510 гривень та за повторне – 1020 гривень (за п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу). Крім того за ст. 163 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення за відсутність відповідного обліку передбачено накладення накладення штрафу у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 грн. до 170 грн.) та за повторне – від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 грн. до 255 грн.).

 

Вимоги до платників – СГ, які продають алкогольні напої, крім пива

Звертаємо увагу на те, що від 2 серпня ц.р. заяви на ліцензії приймаються за єдиним зразком.

Зазначимо 5 основних позицій:

1. Наголошуємо, за єдиним зразком подаються заяви на видачу ліцензії; на внесення чергового платежу (сплачується щоквартально); на переоформлення ліцензії та внесення змін РРО; на дублікат та анулювання.

2. Платіжні документи (квитанція, платіжне доручення) по кожній заяві надаються окремим пакетом та по кожному торгівельному об’єкту. Наприклад, оформлюються ліцензії на торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами на 2 об’єктах – подаються 4 пакети документів (два – на алкогольні напої, два – на тютюнові вироби).

3. Заповнювати пункт 5 заяви «Код та назва виду діяльності», можна тільки за наявності відповідного виду діяльності за кодом «КВЕД», а саме:

- 47.11 (роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах, переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами);

- 47.25 (роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах);

- 47.26 (роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах);

- 56.10 (діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування);

- 56.30 (обслуговування напоями).

Тим, хто не має видів діяльності, на який оформлюється ліцензія / вносяться зміни, потрібно спочатку внести відповідні зміни у реєстратора.

4. За бажанням платник може скласти заяву і довільної форми, але при цьому зазначивши всі вищевказані обов’язкові реквізити.

5. Плата за ліцензії зараховується до місцевого бюджету за місцем торгівлі, тож платники зобов’язані стати на облік до ДПІ, ОДПІ за місцем розташування місць торгівлі (торгівельних об’єктів) для відкриття інтегрованих карток як платників окремих податків. До речі, і декларація акцизного податку СГ, які здійснюють роздрібний продаж підакцизних товарів не за основним місцем перебування на обліку подається до ДФС за місцем розташування пункту продажу підакцизних товарів.

 

Продаж алкогольних напоїв (у т.ч. на розлив) – що потрібно:

1) ліцензія;

2) РРО;

3) маркування згідно з законодавством (крім пива);

4) документи на місце торгівлі;

5) первинні документи на товар у продажу.

Звертаємо увагу!

1. ФОП – платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право продавати пиво та/або столове вино. ФОП – платники єдиного податку першої групи не мають права продавати алкогольні напої;

2. Здійснювати продаж алкогольних напоїв (у т.ч. пива) на розлив має право виключно заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ підприємства, що має статус закладу ресторанного харчування, підприємства з універсальним асортиментом товарів. Вказане стосується і фізичних осіб -підприємців - платників єдиного податку 2 та 3 груп;

3. СГ зобов’язані дотримуватися вимог щодо мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на алкогольні напої (ПКМУ від 09.11.2016 №828).

 

Чи має право СГ здійснювати торгівлю алкогольними напоями, використовуючи РРО, зазначений у додатку до ліцензії, якщо такий РРО переноситься в межах однієї господарської одиниці (за однією адресою) на інший поверх, літній майданчик тощо?

Законом №481 не передбачено здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями у т.ч. на розлив за межами торгових приміщень (будівель), у т.ч.на літніх торгівельних майданчиках, та передавання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та РРО, зазначених у додатку до ліцензії, в інше місце торгівлі, у тому числі на інші поверхи будівель.

 

Яка передбачена відповідальність при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями через РРО, який не зазначений у ліцензії?

Статтею 17 Закону №481 передбачено, що у випадку здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями через РРО, не зазначений у ліцензії, до СГ застосовується фінансова санкція у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої через такий РРО продукції, але не менше 10000 гривень.

 

Продаж тютюнових виробів – що потрібно:

1) ліцензія;

2) РРО;

3) маркування згідно з законодавством;

4) документи на місце торгівлі;

5) первинні документи на товар у продажу.

Звертаємо увагу!

1. ФОП – платники єдиного податку не мають права продавати тютюнові вироби;

2. СГ зобов’язані дотримуватися вимог щодо максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби (ст. 220 ПКУ, ст. 11-1 Закону №481)

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Фізична особа-підприємець сплачує податок на нерухоме майно як фізична особа

Чи є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізична особа, яка має право власності на нежитлове приміщення як фізична особа-підприємець?

Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, в тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).

Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як ФОП, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

 

Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну сплату єдиного внеску

Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачено п.п.1 п. 2 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфінану України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449).

Всі платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску з деяких видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до фіскальних органів за місцем проживання:

заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449;

копію трудової книжки (за наявності);

виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

копію документа, що посвідчує особу.

Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розд. V Інструкції № 449 члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.

 

Підприємець не отримав доходи та змінив систему оподаткування у IV кварталі: як звітувати

Якщо ФОП перейшла у IV кварталі звітного року із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування або протягом IV кварталу звітного року здійснила процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрала загальну систему оподаткування, то така особа подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної декларації.

При цьому якщо протягом звітного періоду ФОП на загальній системі оподаткування діяльність не вела та дохід від підприємницької діяльності не отримувала, проте отримувала доходи від провадження господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування протягом звітного (податкового) року, має інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, то вона подає податкову декларацію та додаток Ф2 до неї, у якому всі графи прокреслює.

Якщо протягом звітного періоду ФОП на загальній системі оподаткування діяльність не вела і дохід від підприємницької діяльності не отримувала та не отримувала доходи від провадження господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування протягом звітного (податкового) року, не має інших доходів з джерел їх походження з України та іноземних доходів, то вона не має обов’язку щодо подання податкової декларації та додатку Ф2 до неї.

 

Власні кошти ФОП, внесені на розрахунковий рахунок для ведення господарської діяльності, до доходу не включаються

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ під об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.    

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Тобто, власні кошти, які ФОП зараховує на розрахунковий розрахунок, не включаються до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі) та не відображаються у Книзі обліку доходів та витрат.

 

Де отримати довідку про суму сплаченого ЄСВ для допомоги по вагітності та пологах

ФОП може звернутися до органу ДФС за основним місцем обліку з заявою довільної форми щодо отримання довідки про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску.

Також згідно з п. 1 частини 1 ст. 12 прим. 1 Закону № 2464 Пенсійний фонд України, відповідно до покладених на нього завдань, формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до Закону № 2464. За частиною 3 ст. 20 Закону № 2464 на кожну застраховану особу заводиться персональна облікова картка.

При цьому, пунктом 4 частини 1 ст. 14 прим. 1 Закону № 2464 визначено, що Пенсійний фонд України та його територіальні органи зобов’язані надавати безоплатно на вимогу застрахованих осіб інформацію, що міститься на їх персональних облікових картках у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру.


Про право громадян на податкову знижку

З метою використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у звітному році на користь закладу освіти платник податку може включити до податкової знижки за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення з урахуванням п. 166.4 ст.166 ПКУ лише суми коштів, сплата яких здійснена безпосередньо платником податку, який звертається за податковою знижкою та фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо).

При цьому за результатами звітного року будуть враховуватися фактично понесені витрати протягом звітного (податкового) року платника податку, який сплачує за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того отримував, чи ні такий член сім’ї доходи у вигляді заробітної плати.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

При цьому, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Крім того обмеження щодо періоду, протягом якого платник податків та/або член його сім’ї першого ступеня споріднення у звітному (податковому) році навчався, з 01.01.2017 скасовано.

 

Про право платника податків на оскарження рішень ДФС (в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право»)

У разі незгоди із сумами нарахованих грошових зобов’язань, не обов’язково відразу звертатися із позовами до суду.

ПКУ містить норму, яка дозволяє платникам проводити процедуру оскарження в адміністративному порядку. Але наголошуємо, що подаються такі скарги протягом 10 календарних днів, які настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу. При цьому скарга має подаватися до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДФС України. Така скарга розглядається і по ній приймається рішення. При цьому, згідно з п. 56.15 ст. 56 ПКУ скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 ст. 56 ПКУ, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні(рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення протягом 1095 днів.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

Крім того, звертаємо увагу, що відповідно до статті 56 ПКУ, не підлягають оскарженню (ні адміністративному, ні судовому) грошові зобов‘язання, визначені платником самостійно.

 

29 серпня останній день сплати майнових податків - за нерухоме майно та земельного податку

У Лозівській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області зазначають, що фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання. Якщо ж платники податків протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю та податку на нерухоме майно, то вони притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

Водночас на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 Податкового кодексу.

Власники землі та землекористувачі, крім тих, хто має право на пільгу із земельного податку, сплачують до відповідного місцевого бюджету плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати.

Податок на нерухомість сплачується щорічно за минулий рік. Відповідно, у 2018 р. платники податку зобов’язані сплатити податок на нерухомість за 2017 р., який сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування.

 
 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер